METODE AGA MEDIA MARKETING


BENCHMARKETING

Head to Head

Benchmarking-ul in general este un instrument calitativ care are ca obiectiv imbunatatirea continua a managementului proceselor in compania dvs.  Astfel, in cadrul unui studiu de benchmarking se analizeaza in mod constant cele mai bune practici prin comparatie, in domeniul dvs. de activitate, cu alte companii leader.

Un studiu de benchmarking realizat periodic ofera informatii privind evolutia KPI-urilor companiei dvs. intr-o anumita perioada de timp relativ la evolutia competitiei in sectorul dvs. de activitate. O confuzie des intalnita este accea intre « benchmarking » si « analiza comparativa ». Analiza comparativa presupune compararea unui produs al companiei dvs. cu produse echivalente competitoare. Aceasta analiza facandu-se pe baza caracteristicilor tehnice, ergonomice, estetice, servicii client si pret.

In cadrul unui studiu de bechmarking, insa, analiza vizeaza proceselor fundamentale utilizate pentru conceptia produsului, fabricarea sa, comercializarea, distribuirea si asigurarea know-how-ului necesar. Obiective ce pot fi atinse cu ajutorul unui  studiu de benchmarking:

  • Identificarea nivelului de excelenta pentru anumite produse si servicii
  • Cunoasterea mediului economic in care activati
  • Compararea si imbunatatirea practicilor comerciale ale companiei dvs.
  • Identificarea de noi practici comperciale in sectorul dvs. de activitate
  • Eficientizarea utilizarii resurselor din compania dvs.
  • Reducerea timpului alocat pentru ROI
  • Limitarea riscurilor
  • Cresterea performantei globale a companiei dvs.
  • Cresterea satisfactiei clientilor

Rezultatele unui studiu de benchmarking AGA Media furnizeaza puncte cheie de referinta care constituie baza evaluarii performantelor companiei si, in plus, reprezinta o sursa ce alimenteaza un proces de invatare continuu.


FIELD RESEARCH

what-is-market-research

Studiile pe teren reprezinta una dintre principalele metode de cercetare folosite de AGA Media pentru o intelegere mai buna a nevoilor si dorintelor publicului tinta. Rezultatele unui field research sunt de natura concreta si nu redau perceptii. Ca urmare a unei astfel de cercetari, anchetatorii sunt mai aproape de situatiile reale in care se regaseste publicul tinta. In dezvoltarea de produse noi analiza pe teren este o practica absolut necesara in cercetarea de piata. Activitatea de analiza pe teren sau field research poate fi realizata ca:

  • Metoda exploratorie si/sau de investigatie prin interviuri individuale cu publicul tinta
  • Observatie directa

In functie de incadrarea in aceste doua categorii, analiza pe teren returneaza tipuri diferite de rezultate. Mai mult decat atat, analiza de teren este utilizata atat in studii de tip cercetare documentara, cat si in cercetari calitative si cantitative realizate prin metode de tip CAPI (Computer Assisted Personal Interview) sau PAPI (Pen and Paper Personal Interview). Actiunea de field research implica in mod absolut necesar si activitatea de field management, faza esentiala in derularea, controlul si monitorizarea oricarei cercetari de marketing derulata de catre Ellipse Marketing.


INTERVIU INDIVIDUAL

s560x316_Cenzura

Beneficiind de rigoare metodologica, interviurile individuale AGA Media garanteaza rezultate precise si operationale. Interviul individual desfasurat in cadrul unui studiu de piata are ca scop principal implicarea si interogarea publicului tinta, fie el BtoC sau BtoB, pe temele strategice pentru compania dvs.

Un interviu individual poate fi realizat folosind metode calitative sau cantitative de colectare a datelor. In functie de metoda in care este inclus, interviul individual ia forme diferite atat in ceea ce priveste structura intrebarilor, cat si ceea ce priveste modalitatea de desfasurare.

Astfel:

  • Interviul calitativ in cadrul unui studiu de piata presupune observarea si surprinderea perceptiilor, exprimarilor si manifestarilor spontane, mai degraba decat pe tendinte generale ca in cazul celui cantitativ.
  • Interviul cantitativ intr-o cercetare de piata este axat in principal pe identificarea tendintelor generale si a elementelor care au o relevanta clara la nivelul acestor tendinte.

Specificul intrebarilor inserate intr-un interviu de cercetare de piata este acela al omogenitatii structurii si temelor abordate in cadrul tuturor interviurilor desfasurate.

Exista doua mari categorii de intrebari cuprinse intr-un interviu desfasurat in cadrul unui survey :

  • Intrebari cu raspuns inchis si predefinit in cadrul carora participantii la studiul de piata sunt intrebati aceleasi intrebari avand variante de raspuns deja definite.
  • Intrebari standardizate cu raspuns deschis care presupun ca respondentii sa dea raspunsuri libere la intrebari comune.

Tipologii de interviu individual folosite de AGA Media in realizarea cercetarilor de piata: Interviu telefonic (CATI) CAPI PAPI Interviu door-to-door Interviu stradal Exit-interview In-depth interview


INTERVIU DE GRUP

grup

Interviurile de grup AGA Media reprezinta un instrument calitativ utilizat pentru intelegerea atitudinilor si motivatiilor consumatorilor.

Principalele forme de interviu de grup sunt: interviurile de grup fata in fatal; interviurile de grup on-line. Cea mai cunoscuta forma de interviu de grup, in domeniul cercetarii marketing, este focus grupul.

Cu toate acestea, este importanta distinctia intre un focus grup si un interviu de grup, respectiv:

  • interviul de grup in general se refera la intervievarea mai multor persoane in acelasi timp, accentul fiind pe schimbul de intrebari si raspunsuri dintre moderator si participanti. In schimb insa, miza unui focus group rezida in interactiunea in cadrul grupului pe tema subiectelor propuse de catre moderator.

Astfel, elementul cheie care diferentiaza un focus grup de un interviu de grup il reprezinta insight-ul si informatiile rezultate din interactiunea dintre participanti. In cadrul unui studiu de piata realizat de AGA Media interviul de grup poate fi aplicat in etapele preliminare sau de explorare, in cadrul evaluarii sau dezvoltarii anumitor programe de activitati sau la finalul implementarii unei actiuni pentru analiza impactului sau a unor noi directii de cercetare.

Metoda interviului de grup poate fi folosita in mod independent in cadrul unei cercetari de piata sau ca metoda complementara altor tehnici de studiu, mai ales in cazul testarii validitatii rezultatelor prin incrucisarea mai multor resurse.


ANALIZA DE DATE

analiza-

Analiza de date este procesul de control, curatare, transformare si modelare a datelor avand ca obiectiv extragerea informatiilor relevante, construirea de concluzii si oferirea suportului necesar in luarea deciziilor strategice.

Analiza de date implica multiple aspecte si abordari, cuprinzand tehnici diverse in functie de specificul cercetarii realizate. Consultantii AGA Media incep tratarea datelor inca din faza de colectare. Astfel, informatiile deja centralizate sunt editate, codate, transcrise si verificate pentru a putea fi analizate in mod optim. Validitatea rezultatelor este, de asemenea, evaluata pentru a confirma eficienta cu care datele colectate trateaza obiectivele stabilite.

Exista trei metode de analiza a datelor:

  1. Analiza Componentelor Principale – destinata variabilelor cantitative.
  2. Analiza Factoriala a Corespondentelor – aplicata la doua variabile calitative (nominale).
  3. Analiza Corespondentelor Multiple – generalizeaza pct. 1 pentru un numar oarecare de variabile.

Raportul de cercetare AGA Media contine rezultate operationale pentru o implementare imediata a concluziilor si, eventual, a recomandarilor formulate in urma cercetarii de marketing.